Komunikācija un informācijas atklāšana pacientam pēc negadījuma

Semināra mērķis:

Sniegt praktiskus norādījumus ārstiem, kuri piedalās un veic sākotnējās sarunas vai turpina sarunas par notikuma apstākļiem pēc negadījuma analīzes. 

Literatūras avotos tiek norādīts, ka tradicionālā pieeja, kad rodas negaidīts kaitējums, nereti izpaužas kā "noliegt un aizstāvēt", sniedzot ierobežotu informāciju pacientiem un ģimenēm, un izvairoties no kļūdas vai neveiksmīgas ārstniecības atzīšanas. Šajā seminārā tiks izklāstīta un demonstrēta uz pacientu orientēta pieeja, kas uzsver agrīnu nevēlamu notikumu atklāšanu un proaktīvāku metodi, lai panāktu mierizlīgumu un taisnīgu risinājumu pacientam / ģimenei un iesaistītajiem veselības aprūpes sniedzējiem.

Medicīnisko kļūdu jeb negadījumu atklāšana ir sarežģīta, jo vēsturiski šāda rīcība nav bijusi ierasta; negadījuma fakts nereti raisa profesionāļos spēcīgas, neviennozīmīgas emocionālas reakcijas; ir grūti atklāt notikušo, un vienlaikus ir ētisks pienākums būt patiesam pret pacientu. Ir saprotams, ka šādās pretrunās ir grūti pieņemt lēmumu vai, kad un kā runāt par kļūdām un negadījumiem, satraukumu par šādu sarunu visbiežāk pavada bailes par iespējamo negatīvo publicitāti, tiesvedību. Semināra laikā paredzēti arī praktiski uzdevumi, lai iedrošinātu un sagatavotu ārstus šādai sarunai ar pacienta ģimeni, izmantojot Veselības aprūpes pētniecības un kvalitātes aģentūras (Agency for Research and Quality; AHRQ) izstrādāto komunikācijas risinājumu informācijas atklāšanai (Communication and Optimal Resolution - CANDOR), kas ietver rekomendācijas, lai reaģētu savlaicīgi, rūpīgi un taisnīgi, ja negaidīti notikumi rada kaitējumu pacientam